FANDOM

Wikia-hero-image

Moj Mali Poni: Prijateljstvo je čarolija je Hejsbrova animirana serija bazirana na popularnu Moj Mali Poni franšizu. Ova crtana serija premijerno je prikazana u Americi na kanalu HUB i to 10. oktobra 2010., koji je svoje ime promenio u Discovery Family 14. oktobra 2014. godine. Trenutno ima sedam sezona, a u Srbiji je premijerno prikazan na kanalu "Minimax" 16. decembra 2011. godine. . Ova verzija u franšizi poznata je i kao G4, tj. četvrta generacija u franšizi Moj Mali Poni.

Seriju počinje bivši jednorog poni Tvajlajt Sparkl, učenica princeze Selestije, vladarka čarobne zemlje Ekvestrije. Princeza daje zadatak Tvajlajt da nauči više o prijateljstvu i šalje je u Ponivil zajedno sa njenim zmajem po imenu Spajk. Tu sretnu neke zanimljive ponije, uključujući ljubiteljku akcije Rejnbou Deš, glamuroznu Reriti, vrednu i marljivu Epldžek, stidljivu i finu Flateršaj i hiperaktivnu Pinki Paj. Sve zajedno idu u razne avanture, rešavaju raznovrsne probleme i uče o čaroliji prijateljstva.

Razvijanje i produkcijaУреди

Seriju je razvila Loren Faust za restart Moj Mali Poni franšize. Lisa Ličt, koja je takođe radila na Hejsbrovoj seriji je zamolila da napravi sasvim drugačiju generaciju Moj Mali Poni franšize. Sa radom je prvi put krenuto 2009. godine. Džejson Tisen je napisao i animirao dvominutni kratki filmić za odobrenje od Loren i Hejsbr-a. U animiranom kratkom filmiću, Tara Strong je pozajmila glas Pinki Paj. Crtana serija je prvobitno bila bazirana za publiku od 4-12 godina, a Faustova je dizajnirala seriju da i odrasli uživaju sa decom. Seriju prate mnogobrojni odrasli fanovi.

Igračke i robaУреди

Opširnije pročitajte u sledećem članku: Igračke
Pogledajte sledeći članak takođe: Roba

Crtana serija je povezana sa "relaunch-om" Moj Mali Poni igračaka iz 2010, uključujući figurine i setove. Hejsbro, kompanija koja poseduje brend, "Moj Mali Poni" smatra brendom načina života, sa preko 200 licenci i 15 kategorija proizvoda. Marka je zaradila preko bilion američkih dolara u maloprodajnim prodavnicama u 2014-oj i 650 miliona američkih dolara u 2013-oj. Linije igračaka iz četvrte 'Moj Mali Poni' generacije dobijaju nove iteracije prosečno skoro svake godine. Prve igračke prodavane su pod imenom "Ponivil", zatim Poni venčanje, Kristalno carstvo - Proslava kristalne princeze, Rejnbou pauver,Poni manija, Čarolija u slatkom obeležju i buduća linija igračaka: Istražuj Ekvestriju i Čuvari harmonije.I ,, Moj mali poni film 2017'' koji dolazi u Oktobru.

LikoviУреди

Opširnije pročitajte u sledećem članku: Spisak likova.

PonijiУреди

Opširnije pročitajte u sledećem članku: Poniji.

Seriju prati šest glavnih ponija i veliki broj epizodnih i sporednih likova. Kako poniji rastu, tako dobijaju slatka obeležja na njihovim bokovima, koja predstavljaju njihovu svrhu ili odziv života.

Vrste ponijaУреди

Postoje tri glavne vrste ponija:

  • Zemaljski poniji: Sasvim obični poniji. Pronalazači Ponivila su bili baš zemaljski poniji. Bliski su prirodi za razliku od ostalih ponija i vole baštovanstvo i fizički rad. Nemaju niti krila, niti rog.
  • Pegazi ili Pegaz poniji: Poniji sa krilima koji mogu da lete i hodaju po oblacima. Oni upravljaju vremenom i održavaju ga vedrim.
  • Jednorozi: Poniji sa rogom koji poseduju čarobne sposobnosti, prikazano odsjajem njihovog roga pri korišćenju. Mnogi koriste telekinezu, ali poneki koriste i drugačiju vrstu čarolije takođe.

Pored već tri navedenih vrsta ponija takođe postoje i alikorni. Princeze Selestija, Luna, Kejdens i Tvajlajt imaju krila pegaza i rog jednoroga, i zavisi po radnji, "magiju" zemaljskih ponija. Selestija i Luna imaju izvanredne moći i mogu da podižu sunce i mesec. Kejdens ima moć ljubavi koja joj, po Tvajlajt, dozvoljava da širi ljubav gde god otišla i može da ugasi dva srca mržnje. Tvajlajt ima mogućnost da širi čaroliju prijateljstva širom Ekvestrije.

Starost i polУреди

Poniji u crtanoj seriji grupisani su po starosti i polu kao ždrebci, filiji, kobile i pastuve. Ponijev pol može da se utvrdi po veličini i obliku njihove njuške: Pastuvi imaju uglastu, ćoškastu njušku, dok kobile imaju više zaobljenu i manju. Ipak, ovo nije slučaj sa Alikornima.

U prošlim Moj Mali Poni generacijama, svi mladi poniji su se nazivali "bebe poniji", dok u trenutnoj četvrtoj generaciji se razlikuju. Mladi poniji se nazivaju filijima, ali se svrstavaju i u ždrebce zajedno sa bebama.

Glavni likoviУреди

Necklaces without Elements S04E02

S' leva na desno: Pinki Paj, Rejnbou Deš, Tvajlajt Sparkl, Reriti, Flateršaj, Spajk i Epldžek.

  • Tvajlajt Sparkl: Glavna ličnost. Alikorn, ranije jednorog, sa svetlo ljubičastim telom i indigo modrom grivom i repom sa roze i ružičastim šarama. Uči bez prestanka i ima mogućnosti izvedbe svih vrsta čarolije. Sada je jedna od princeza Ekvestrije. Predstavlja element čarolije.
  • Epldžek: Jaki i snažni zemaljski poni sa narandžastim telom i plavom grivom i repom. Racionalna je i pouzdana, uvek spremna i orna da pomogne bilo kome. Epldžek dolazi iz velike porodice ponija sa Epl (Jabuka) imenima koji upravljaju farmama, voćnjacima i ostalim stvarima. Nosi braon stetson šešir. Predstavlja element iskrenosti.
  • Rejnbou Deš: Atletski poni pegaz sa plavim telom boje neba i šarenom grivom. Hrabra, smela i odvažna, a takođe uglavnom nestašna i ponosna. Veoma je brza i spretna i održava nebo vedrim. Predstavlja element odanosti.
  • Pinki Paj: Zemaljski poni sa roze telom i magenta grivom i repom. Ponaša se hiperaktivno i veoma je pričljiva. Voli da peva i da se šali. Ona predstavlja element smeha.
  • Flateršaj: Pegaz poni sa žutim telom i roze grivom i repom. Veoma je tiha i sramežljiva kada je sa ostalim ponijima, ali voli životinje i prema njima gaji veliku ljubav. Ona predstavlja element dobrote.
  • Reriti: Jednorog sa belim telom i ljubičastom grivom i repom. Veoma je pomodna i interesuje je moda. Iako ponekad želi da bude u centru pažnje, uvek je tu za svoje prijatelje. Ona predstavlja element velikodušnosti.
  • Spajk: Mladi ružičasto-zeleni zmaj. Tvajlajtin je asistent broj jedan. Zaljubio se u Reriti. Izlegla ga je Tvajlajt, što se vidi u retrospekciji koja se pojavljuje u epizodi Beleške tragača za slatkim obeležjem. Radije bi bio sa ponijima nego sa svojom rasom.
  • Starlajt Glimer:Jednorog sa ljubičasto tirkiznom kosom .Starlajt postaje dobra i jedan od glavnih likova.
  • Sanset Šimer: Žuti jednorog sa crvenom i narandžasto žutom kosom.

Glavni zlikovciУреди

Svaka dvo-delna epizoda, uz filmove iz franšize, upoznaje nas sa novim zlikovcem koji je uobičajeno savladan na kraju drugog dela. Premijera sezone 4 fokusira na Everfri šumu koju je bivši zlikovac ranije pustošio. Svaka sezona je počela i završila dvo-delnom epizodom, sem sezone 1 koja je završila epizodom Najbolja noć u životu i sezone 3 koja je završila ne baš dvo-delnom epizodom Čarobni tajanstveni lek.

Sezona 4 se završila dvodelnim epizodama ,,Tvajlajtino kraljevstvo''a počela je sa epizodom ,,Princeza Tvajlajt Sparkl 1 i 2''. Sezona 5 je započela sa epizodom ,,Slatka mapa 1i 2'' a završila se sa epizodom ,,Poseta iz prošlosti 1 i 2''. Sezona 6 poslednja sezona sa dvodelnim epizodama počela je sa epizodom ,,Kristalisanje 1 i 2'' a završila se sa epizodom ,,Tamo i nazad 1 i 2''.

  • NajtmerMun: Glavni zlikovac u premijeri sezone 1, Drugarstvo je magično. To je izopačena princeza Luna koja je takva postala ljubomorom na princezu Selestiju. Poražena je od strane Tvajlajt i njenih prijatelja uz elemente harmonije i vratili je u Lunu.
  • Nesklad: Glavni zlikovac u premijeri sezone 2, Povratak magije. On je duh ne-harmonije koji je učinio razna zlodela u Kanterlotu i Ponivilu. Flateršaj je njega učinila dobrim u sezoni 3, na zahtev princeze Selestije. Na račun njegovih zlodela iz prošlosti, izraslo je veliko korenje koje je pokorilo Ekvestriju.
  • Kraljica Kristalis: Glavni zlikovac u finalu sezone 2, A royal wedding. Ona je kraljica pretvaranata koji se hrane velikom ljubavlju drugih. Poražena je od strane velike ljubavi Šajning Armora i Kejdens. Toraks pretvarant je jedini prekršao Krisalisina pravila. U epizodi Tamo i nazad on je postao kralj pretvaranata.
  • Kralj Sombra: Glavni zlikovac u premijeri sezone 3, Kristalno Carstvo. On je zli jednorog koji hoće da ponovo porobi Kristalno Carstvo, a poražen je od strane Spajka, princeze Kejdens i kristalnih ponija.
  • Sanset Šimer: Glavni i bivši zlikovac u Devojkama iz Ekvestrije. Ona je bivši učenik princeze Selestije koja je ukrala Tvajlajtinu krunu da bi mogla zavladati Ekvestrijom, ali je srećom poražena od strane Tvajlajt i njenih prijatelja u njenom novom domu, KSŠ-u. Postaje dobra i jedna od glavnih likova u novim filmovima.
  • Lord Tirek: Glavni zlikovac u finalu sezone 4, Tvajlajtino kraljevstvo. On i njegov brat Skorpan su došli u Ekvestriju da ukradu magiju jednoroga. Skorpan se ubrzo sprijateljio sa ponijima i kada je pitao Tireka da prestanu sa njihovim planovima, odbio je. Prognat je na Tartarus za njegov kriminal, ali je nakon toga pobegao da opet ukrade magiju. Poražen je od strane Tvajlajt i njenih prijatelja koji su otključali kovčeg i dobili Reinbou pauver.
  • Dazlingz Glavni zlikovci u Reinbou Roku. U Dazlings spadaju: Adađa Dezl, Sonata Dask i Arija Blejz, one su sirene iz Ekvestrije koje hipnotišu učenike KSŠ-a kroz pesmu i hrane ih negativnošću. Poražene su od strane Rejnbumza pesmom prijateljstva.Adađa najglavniji Dazlingz,Arija Blejz druži se sa Adađom i prezire Sonatu,Sonata Dask luda za Takosima i često se svađa sa Arijom.

Takođe pogledajteУреди