FANDOM

Tvajlajt Sparkl
(Princeza Tvajlajt Sparkl)
Tvajlajt Sparkl kao jednorog.png
Tvajlajt Sparkl kao jednorog
Tvajlajt Sparkl kao Alikorn.png
Tvajlajt Sparkl kao Alikorn
Vrsta Alikorn
Jednorog (ranije)
Pol Ženski
Zanimanje Princeza prijateljstva
Bibliotekarka

Tvajlajt Sparkl (u originalu Twilight Sparkle), je alikorn (ranije jednorog) i jedna od sedam glavnih likova crtane serije kao i element čarolije. Ona je ćerka Tvajlajt Velvet i Najt Lajta, kao i mlađa sestra Šajning Armora, jetrva Kejdens i tetka bebe Fluri Hart.

Na početku crtane serije, ona i Spajk, njen asistent broj jedan, sele se iz Kanterlota u zlatni hrast u Ponivilu da bi proučavala čaroliju prijateljstva, a u epizodi Tvajlajtino kraljevstvo (2. deo), dobija zamak—Zamak prijateljstva—i naziv "princeza prijateljstva".

Pre nego što je postala princeza, često je princezi Selestiji slala izveštaje prijateljstva. U epizodi ,,Sve je dobro čime se sova svrši'' usvaja ljubimca Sovincijus.

Njen ljudski duplikat iz trećeg Devojke iz Ekvestrije filma, Sci-Twi (Naučnica Tvaj ili Nauč. Tvaj), ukratko se pojavljuje kao zlikovac u igrama prijateljstva i jedan od glavnih likova u Legendi o Everfri .

Prikaz u serijiУреди

IstorijaУреди

Twilight asks Spike to look for --Predictions and Prophecies-- book S1E01.png

Tvajlajtina originalna kuća u Kanterlotu.

Friendship Rainbow Kingdom glowing radiantly S4E26.png

Tvajlajtin zamak prikazan u epizodi Tvajlajtino kraljevstvo (2.deo)

Tvajlajt je živela u Kanterlotu dok je Selestija nije poslala u Ponivil. U pratnji spajka je proveravala pripreme za Proslavu Letnjeg Sunca i susrela se sa ostalim glavnim likovima. Proslava je prekinuta kada je došla Najtmer Mun, Selestijina zakleta protivnica, vraća svoju moć i preti da če stvoriti većnu noć širom Ekvestrije. Tvajlajt i ostatak glavnih 6 likova saznaju o elementima harmonije. Iskoristili su elemente harmonije da bi iz Najtmer Mun, princezu opet vratili u njen prvobitni oblik, u princezu Lunu, a Tvajlajt dobija dozvolu od Selestije da zauvek ostane da živi u Ponivilu i da nastavi sa učenjem o čaroliji prijateljstva.

Tokom crtane serije, Tvajlajt verno uči o čaroliji prijateljstva i princezi Selestiji šalje pisma o tome šta je naučila. U retkim slučajevima, Tvajlajt i njene drugarice rade zajedno da bi pobedile razne vrste zlikovaca poput Nesklada, kraljice Kristalis, kralja Sombre i Lorda Tireka.

U epizodi Čarobni tajanstveni lek, Tvajlajt završava drevnu nezavršenu čaroliju njenim dubokim znanjem magije. Princeza Selestija govori Tvajlajt da je prešla u njen drugi segment života i transformiše se u alikorna i dobija naziv "princeza".

Postaje "Princeza prijateljstva" u epizodi Tvajlajtino kraljevstvo (2. deo).

Slatko obeležjeУреди

U epizodi Beleške tragača za slatkim obeležjem, Tvajlajt priča priču Krusejdersima kako je dobila svoje slatko obeležje. Rekla im je da je dobila obeležje, kad je bila fili u Selestijinoj školi za nadarene jednoroge. Da bi prošla, trebala je da izlegne jaje mladunca zmaja (tj. Spajka). Ona je to učinila kada je Rejnbou Deš iznenada izvela Sonični dugin let, a tada je Selestija uzela Tvajlajt za sopstvenu učenicu.

LičnostУреди

Društvenost i prijateljstvoУреди

Tvajlajt je prvi put prikazana kao nedruštvena osoba. Ona odbija da dođe na zabavu Mun Denser i navodi da ona i Spajk "nemaju vremena za takvu vrstu stvari". Kada je princeza Selestija pošalje da nadgleda Proslavu Letnjeg Sunca u Ponivilu i da nađe drugare, Tvajlajt nezainteresovana i tu je samo da nadgleda, ali nakon zapleta, Tvajlajt shvata šta je pravo prijateljstvo i ostaje u Ponivilu da ga proučava.

U epizodi Ispravljenje grešaka, Tvajlajt se vraća u Kanterlot u pokušaju da se izvini svojim bivšim prijateljima zato što nije išla na žurku Mun Denser. Tvajlajt uspeva sa Tvinklšajn, Lemon Harts, i Minuet, ali Mun Denser hladno odbacuje od četiri prijatelja. Minuet i Tvajlajt upoređuju Mun Denserino ponašanje na putu Tvajlajtinog delovanja.

Ljubav prema knjigama i znanjuУреди

Twilight Studying S1E4.png

Tvajlajt čita knjigu na balkonu biblioteke

Tvinklšajn je u prvoj epizodi rekla da Tvajlajt više interesuju knjige nego prijatelji. Čak i kada postaje dobar prijatelj i druželjubiva osoba, ona nastavlja sa učenjem i čitanjem knjiga. Na primer, pročitala je nekoliko knjiga o trkama u epizodi Fer trka. Takođe ima veliko znanje o istoriji Ekvestrije što je viđeno u epizodama Luna Eclipsed i Proba, proba, 1, 2, 3.

VeštineУреди

OrganizacijaУреди

Twilight's vest S1E11.png

Tvajlajt Sparkl, organizator svih timova.

Gradonačelnica dodeljuje Tvajlajt titulu organizatora svih timova. Tvajlajt je svoju sposobnost za organizaciju pokazala u mnoštvo epizoda, a to uključuje: Nulita lekcija, Secret of My Excess i It's About Time.

Prikaz u filmovimaУреди

Prvi filmУреди

Twilight and friends arm in arm EG.png

Tvajlajt i njeni prijatelji u prvom filmu.

U prvom filmu, Tvajlajt Sparkl i Spajk se teleportuju u svet ljudi da bi povratili element čarolije koji je Sanset Šimer ukrala. Tvajlajt i Spajk ulaze u KSŠ (Kanterlot Srednju Školu) i susreću se sa ljudskim duplikatima njihovih Ponivilskih prijatelja. Kada Tvajlajt otkriva da će direktorka Selestija nagraditi krunu onom ko pobedi na takmičenju jesenjeg bala,odlučuje da se prijavi na takmičenje. Pobeđuje protiv Sanset Šimer i osvaja krunu.

Međutim, Sanset Šimer uzima krunu silom i transformiše se u besnog demona i hipnotizira učenike koje planira da koristi kao vojsku koja će napasti Ekvestriju. Tvajlajtini prijatelji su odbranili Tvajlajt kada je Sanset Šimer napala što je odmah aktiviralo čaroliju prijateljstva. Pobedili su Sanset Šimer koja je sažaljivala zbog njenih postupaka.

Nakon plesa, Tvajlajt i Spajk se vraćaju u Ekvestriju posle plesa sa Flešem Sentrijem. Tvajlajt se oseća sigurnije sada o tome što je postala princeza nego pre.

Drugi filmУреди

The Rainbooms --Be afraid of the dark-- EG2.png

Tvajlajt Sparkl vodi Rejnbumse. u drugom filmu

U drugom filmu, obnovljena Sanset Šimer koristi čarobnu knjigu da napiše poruku princezi Selestiji koja se čarobno pojavljuje u njenoj biblioteci. Kada je Tvajlajt ugledala knjigu, shvatila je da njeni prijatelji u KSŠ-u trebaju pomoć. Sa Spajkom, prolazi kroz renovirano kristalno ogledalo da bi došla u drugi svet da se bore protiv zlih sirena.

Tvajlajt je saznala da su njeni ljudski prijatelji idalje bili u mogućnosti da dobiju polu-ljudske forme kada se ona vratila kući sa elementom čarolije. Pokušala je da otera Dazlingz na žurci pre-borbe bendova, ali je saznala da njena čarolija prijateljstva ne deluje. Verujući da je potrebna pesma kao kontra čin, Tvajlajt kupuje vreme tako što se priključuje Rejnbumzima što joj omogućuje više vremena za pisanje kontra čini-pesme.

Kada su Triksi i ilužens zarobile Rejnbumze u podrum, Tvajlajt gubi svu nadu. Kada su Rejnbumzi konačno shvatili svoje greške, zajedno sa DJ Pon-3 -jem i Sanset Šimer uspeli su da poraze Dazlingz.

Nakon toga, Tvajlajt se vraća u Ekvestriju kroz portal, a uz pomoć njenog renoviranog ogledala može kad god poželi da dođe u posetu. Sanset Šimer će joj slati poruke o tome šta je naučila.

Treći filmУреди

Twilight Meets Sci-Twi EG3.png

Tvajlajt upoznaje Tvajlajt iz ljudskog sveta.

U trećem filmu iz franšize, u obrisanoj sceni koja je prikazana na DVD-u, Sanset Šimer i princeza Tvajlajt se susreću u prodavnici da bi pričale. Ovaj deo filma obrisan je zbog dešavanja u sezoni 5 iz epizode :poseta iz prošlosti.Kada su putovale kroz vreme kod KSŠ su bile Igre prijateljstva

SinhronizacijaУреди

U srpskim sinhronizacijamaУреди

  • Minimax: Mariana Aranđelović

Na drugim jezicimaУреди

  • Engleski: Tara Strong (dijalog), Rebeka Šojhe (songovi)
  • Hrvatski: Katarina Perica

CitatiУреди

"Svi poniji u ovom gradu su ludi!"
Drugarstvo je magično! (1. deo)

To je previše opasno...

-Gospodar zmajeva

"Ne mogu da verujem da smo konačno tu. Uz sve što smo zamislile ovo će biti najbolje veče na svetu... Gala veče!"
Najbolja noć u životu

GalerijaУреди

Twilight dressed up S1E11.png
Tvajlajt Sparkl galerija fotografija
Glavni likovi
Tvajlajt SparklSpajk Epldžek Flateršaj Pinki Paj Rejnbou Deš Reriti